Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over onze opvang.
De dagen dat je kind niet komt, kun je niet inhalen. Op deze manier ziet je kind altijd vaste gezichten (medewerkers) en vaste groepsgenoten.
De weken dat ’t Klavertje gesloten is, betaal je als ouder niet. ’t Klavertje is drie weken in het jaar gesloten: de eerste twee weken van de bouwvak en een week met kerst.
Bij ‘t Klavertje hechten we veel waarde aan open en eerlijke communicatie met ouders. Dit gebeurt op verschillende manieren.
Ten eerste is er een uitgebreide mondelinge overdracht tijdens het halen en brengen van je kind, waarin wordt besproken hoe het met je kind gaat. Hier wordt ruim de tijd voor genomen.
Daarnaast heeft ’t Klavertje een eigen app. Deze app geeft toegang tot het ouderportaal waarvan je als ouder bij de start van de opvang inloggegevens ontvangt. Op dit portaal kun je uitgebreid beschrijven hoe het met je kind gaat en waar we rekening mee moeten houden. Pedagogisch professionals zullen op dit portaal in het digitale schrift van je kind de avonturen van de dag beschrijven. Regelmatig ondersteund met beeldmateriaal.
Tenslotte zijn er jaarlijks gesprekken met ouders. Ieder kind heeft een mentor (een van de pedagogische professionals). Jaarlijks maakt de mentor een uitgebreid observatieverslag van haar mentorkinderen. Hierin wordt vooral het welbevinden en de sociale ontwikkeling van het kind beschreven. De mentor bespreekt dit verslag met ouders.
Bij ’t Klavertje spelen de kinderen tot ze groen zien! We beschikken over een grote natuurlijk ingerichte tuin waar kinderen zich blijven vermaken. Daarnaast is er een binnentuin die grenst aan de groepsruimte. Bij mooi weer staan de deuren open. Achter de natuurlijke ingerichte omheinde tuin ligt het bos van ’t Klavertje. Hier leven kabouters die we een bezoekje kunnen brengen. De kippen en twee varkens, Ollie en Billie, worden verwend met schilletjes door de kinderen.
De kinderen van ’t Klavertje gaan regelmatig mee wandelen in de bolderkar. Zes peuters kunnen mee op stap. We bezoeken de basisschool (even zwaaien), brengen glas weg naar de glasbak, halen groenten bij de groenteboer of bezoeken een van de speeltuinen in het dorp.
Je kind zal buiten naar hartenlust kunnen spelen en ontdekken. We proberen iedere dag naar buiten te gaan, ook bij minder weer. We hebben voor de kinderen speciale regenpakjes waardoor we ook bij nat weer naar buiten kunnen. De allerkleinsten gaan bij mooi weer mee naar buiten.
Soms gaan we met de kinderen wat verder weg; naar de bibliotheek of andere activiteit in de buurt. Als dit niet te bewandelen is gaan we met de auto. Er wordt vooraf altijd toestemming aan ouders gevraagd.
Terug naar Over ons.




Korte reacties van ouders over de opvang